Thursday, September 10

Doa untuk sahabat – sahabatku lillah cintaku.

Bada’tu bi ismi jalla wa’ala. Rabbul ardi wa bainahuma. Tarakna ‘alal baidhaa-i lailuha ka nahaariha la yazighu ‘anha illa haaluh.

Dengan nama ALLAH yang maha permurah lagi maha mengasihani.

Allahumma salli ‘ala Muhammad wa ‘ala aali Muhammad

Ya ALLAH, saat kau temukan aku dengan mereka tiadalah aku ketahui tentang mereka kecuali akan wajah – wajah mereka. Tidak juga aku ketahui, apakah mereka akan menerimaku sebagai seorang sahabat..

Kaulah maha kuasa lagi maha bijaksana, kau tautkan kami atas dasar fillahi hubba, ikatan yang tiadalah putus akannya, biarpun latar belakang kami berbeda. Datang dari jauh, merantau, hanya untuk mencari keredaanMu..

Teruskanlah tautan kami ini, walau dimana sekali pun kami berada. Tambahan, kau kuatkanlah ikatan kami agar kami dapat terus berada di jalan ini ya allah. Jadikanlah kami kuat menguat antara satu sama lain untuk terus berada di jalanMu dan tidak tersungkur atau sesat dari jalanMu ya allah.

HambaMu yang lemah memohon padamu, kau rahmatilah sahabat – sahabat seerjuanganku tak kira di mana mereka akan berada ya allah.. hambaMu merayu kau sihatkanlah tubuh badan mereka agar dapat aku ketemu mereka sekali lagi dalam keadaan yang lebih baik dari hari ini ya allah..

Aku merindui mereka ya Allah. Aku amat merindui mereka ya Allah. Rinduku pada mereka hanyalah keranaMu ya Allah..

hambaMu meminta agar kau perkenankanlah doaku ini ya allah.. dengarilah rintihan ku dengarilah.. dengarilah.. aku hambaMu yang kerdil tidak mempunyai apa – apa sekali pun. Kerana aku lah milik mu wahai tuhan yang maha perkasa..

ameen ya ALLAH.. ameen ya ALLAH.. Ameen ya ALLAH.. ameen~

kutujukan buat sesiapa sekali pun yang membacanya..

No comments: