Sunday, April 10

Istijaabatud-Du'aah.

Selalu kita dengar ayat ni;

وإذا سألك عبادي عني فإني قريب أجيب دعوة الداع إذا دعان

"Dan apabila hamba - hambaku bertanya pada engkau - wahai Muhammad - tentang aku, katalah engkau pada mereka : Sesungguhnya Aku dekat. Akan aku kabulkan doa apabila mereka berdoa pada aku"


Ayat ni selalu disebut dalam majlis - majlis tazkirah. Apatah lagi pak - pak naqib selalu gak guna ayat ni untuk dijadikan dalil untuk para mutarabbi. Menarikkan? Manakan tidak? I mean, u r asking the Lord of the Universe and he actually will granted u all the things u ask. Just like that? O.O

Yup. Sory to dissapoint u, but ya. Just like that. REALLY?! Ya.. Its an aayah from the Koran? Why? u dont believe the Koran?

Hehe. Just kidding. Come on la. This deal is offered by the Lord of the Universe. Its must come with something too. The offer is, u can get all the things u want *all the good things* but it comes with;


فليستجيبوا لي وليؤمنوا بي لعلهم يرشدون

"Maka hendaklah mereka itu memenuhi perintah-Ku, yakni mentaati segala apa yang Aku suruh mereka lakukan dan meninggalkan segala apa yang Aku larang, dan hendaklah mereka beriman dengan Aku, agar mereka diberi petunjuk untuk kebaikan deen dan dunia"


Got the message? Any question? Leave it at the comment. :)

No comments: